Logo KBBA

gEmPA bUmI 11 aPriL 2012

April 12, 2012

SALAM,

macam mn??ada rasa x gegaran yang berlaku semalam?terkejut juga saya bila first time dapat rasai sendiri bagaimana gegaran gempa bumi yang berlaku di acheh itu turut dirasai saya di rumah mertua saya di alor setar..nak kongsi sikit alkisahnya petang semalam..

mula2 ingat saya nie pening kepala..ye la baru aje sampai umah mertua duduk aje atas kerusi dah bergoyang2..tgk My Hubby ok aje dok sembang2 dgn ayh nye..pastu saya pun bangun ubah tempat tp still rasa goyang2..terus bgtau My hubby, "nape ekk rasa pening la??".."abg xrasa ke?macam rumah bergoyang2 aje"..My Hubby ketawa aje "xdapun" dia jawab..lepas tu baru dia perasan kerusi yang dia duduk pun bergoyang2 juga.."a'ah la..bergegar"dia kata..

ahhh sudah.."rumah nak runtuh ka??"saya kata.tiba2 mak mertua datang dr dalam bilik bgtahu almari dalam bilik bergoyang2..dia duduk atas katil pun rasa pening..mmg sah la ada berlaku gempa bumi..tp xtahu di mn..saya terus dukung my baby boo..then keluar dr rumah..tgk kereta MyHubby pun bergoyang..begitu kuat gegaran yang berlaku..bayangkan la kereta yang berat pun bergoyang2 juga..lebih kurang 5-10 minit juga la..

itu la pengalaman pertama saya semasa kejadian tsunami 2004 dlu xder pun rasa gegaran macam semalam..tahu2 dh berlaku tsunami..harap2 gegaran ni xder la berlaku tsunami yg besar..

You Might Also Like

0 pesanan ditinggalkan

tinggalkan komen anda di sini ^O^