Logo KBBA

kek coklat lembap.

September 06, 2012

salam...

hari ini nak cerita pula tentang kek coklat lembap
atau lebih glamour kek coklat moist...hehehe
korang suka x??kek coklat..
saya mmg suka giler ngan kek coklat..
setiap kali raya mesti kna buat..
klu xbuat rasa mcm tak lengkap aje raya saya tu..hihi
kalau habis malas sangat pun..
beli ajer yang dah siap..
tp tu la rasanya tidak semoist yang saya suka....makan..
mmg suka sangat kek coklattt lembapppp....



taraaaa.......nie kek coklat yang saya buat sendiri...veryyy the moist okay!
 sebenarnya saya pakai tepung kek segera aje...
tp bukan tepung kek yang dalam kotak-kotak yang di packing cantik-cantik tu tau..
just packing plastik biasa aje..
mmg ade di jual di pasaran dengan macam-macam keluaran..
tp saya setia pada yang satu aje..
keluaran orang kota sarang semut nunnnn di simpang empat alor setar...
tempat tinggal saya duhulu2 masa zaman sekolah...hehe
tepung kek segera nie kalau buat gerenti menjadi..
even korang tak pernah buat kek tau..
sbb korang cuma perlu tambah butter dan 4biji telur aje...
then ikut cara penyediaannya yang dah ditanda A, B, C dan D.
orang kata campak2 aje then...SIAP!...
gerenti puas hati dengan hasilnya...




kek nie mmg saya xsuka hias apa2..
biarkan kosong ajer bancuhan coklat cair tu..
nampak lebih originalnye..
tp kalau nak tambah hiasan boleh letak coklat urai..or kepingan badan..
sedappp juga rasanya...
nak kasi korang satu tippss supaya kek korang lebihhh MOIST...
pastikan bancuhan coklat yang nak di masuk dalam adunan tu
dibancuh dengan air yang betu-betul sejuk..
yang baru keluar dari peti sejukkk tu...
mmg kek korang bertambah MOISTTTnyer...
dan satu lagi tips simpan kek dalam suhu bilik aje...
JANGAN simpan dalam peti sejuk..nanti xder la rasa lembappp tue...

SELamaT MenCuba...Ya kawaN2...!

nota: kalau nak oder tepung kek dari saya pun boleh ajer...!komen dibawah nanti...^_^

You Might Also Like

6 pesanan ditinggalkan

  1. perghhhh sedapnye ... sy pun suka kek coklat ! yummyyyyy ^___^

    ReplyDelete
  2. isk2....sedapnyer kek cekelat tu...febret masha tu:)

    ReplyDelete
  3. pernah try nak buat...tapi takut tak jadi..
    nak cari kek segera ssh pla nak jumpa huhuhu

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^