//]]>

TASIK DARULAMAN JITRA,KEDAH

January 13, 2016

Salam..


New story last weekend punya story
Yuhuuu..
Balik kampung sekejap
Dapat la bawa ank2 riadah sepetang di Tasik Darulaman Jitra kedah

Kalau dulu-dulu zaman muda remaja gituu
Nie la port jalan2 makan angin
dgn en.hubby..hehehe


Dulu masa duduk dekat taman mahsuri jitra mmg dekat je..
petang-petang kita orang pergi naik motor jer..
Ahhrghh rindunya nk duduk sana balik...



Dah banyak juga perubahan dekat tasik nie..
Tempat parking yang di tambah dgn lebih banyak dan baik..
Track untuk jonging dan buggy  lalu pun semakin lebar..

Penambahbaikan untuk keselesaan orang awam...
Mesti boleh menarik orang ramai ke tasik darulaman nie lagi...

Kalau lalu dekat haiway utara-selatan ni
Memang dah boleh nmpk tasik nie
Luas dan cantikkk

















kalau hujung minggu orang memang ramai di sini
macam-macam aktiviti boleh buat...
tu anak dara saya tengah bagi ikan makan..
kalau datang sini tak sah kalau dia x bagi makan ikan..hehehe
sebab tahu dekat situ ada orang jual makanan ikan..

so, untuk korang yang jalan-jalan ke Negeri Kedah
jangan lupa untuk singgah ke Tasik Darulaman nie..
hanya lebih kurang 20 minit sahaja dari bandar alor setar


nota: sekali sekala bawa anak-anak beridah...melihat keindahan alam  memang BEST..^_^




You Might Also Like

4 pesanan ditinggalkan

  1. assalamualaikum..bestnya ambik angin petang dekat tasik..penang ni takda tasik..laut ada laa..hihihi

    ReplyDelete
  2. bestt nyaaa .. tapi kat jauhh huhuu ..

    ReplyDelete
  3. Wah, bertambah memarik nampaknya. Dulu tak camni lagi ^-^

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^