//]]>

RESEPI: SAYUR BENDI GORENG KUNYIT

November 27, 2016

Hi all
Dah lama tak bersiaran bersama resepi mudah #airtanganPb kan..kan
Mudah la sangat
Kalau aku masak mmg jenis yang paling cepat dan ringkas
Paling penting ofcoz la rasa sedap ..
Hahaha...
Tak pernah lagi masak tak sedap (tipu)
Kalau tak sedap pun en.hubby bukan pernah komplain pun
Paling tidak dia tak jamah je makanan tu huhuhu
Ok kali nie resepi



SAYUR BENDI GORENG KUNYIT
BAHAN2:
kacang bendi
Telur
Bawang merah,putih
Cabai besar(merah)
Air asam jawa
Serbuk kunyit
sos tiram 

CARA2:
1. Hiris kacang bendi macam dalam gambar tu tapi sebelum tu korang kena basuh dulu kacang bendi..sbb klu basuh lepas potong lendir kacang tu lg banyak keluar..so basuh dulu baru hiris
2.sediakan bahan untuk tumis seperti biasa bawang merah dan bawang putih serta cili besar
3.lepasdah naik bau pecahkan telur ke dalam bahan tumis tadi kemudian hancur-hancurkan telur tu..api sederhana yer..
4.kemudian masukkan kacang bendi yang telah dihiris , goreng sebentar smbil masukkan serbuk kunyit garam dan air asam jawa (petua org tua-tua - air asam jawa nie dapat mematikan lendir pada kacang bendi so letak sedikit)
5.ok dah siap.simple dan mudah ^_^



You Might Also Like

1 pesanan ditinggalkan

tinggalkan komen anda di sini ^O^