RESEPI : KERABU TIMUN

February 16, 2017





HAI KORANG..
selamat pagi 

sapa pernah buat dan selalu makan kerabu timun 
haa..sebenarnya aku nak kongsi menu nih dah lama..
alang-alang dah buat hari ahad baru-baru nih
so terniat nak kongsi dengan korang
simple dan mudah
tak perlu gunakan api pun

aku kini dah back kepada kehidupan asal
so dapur rumah pun dah berasap kembali
sebab tu niat nak kongsi resepi #airtanganPB dah mai balik hehee
sila cuba okay!

BAHAN -BAHAN

TIMUN
CILI PADI
BAWANG
GARAM DAN SECUBIT BELACAN

CARA-CARA :
1. kupas kulit timun kemudian korang cincang-cincangkan macam dalam gambar tu (rincik-rincik)
2. potong bawang besar, cili padi
3. Gaulkan bersama secubit belacan dan garam
4. simpan dalam peti sejuk dan boleh di makan

haaa senang kan??

* nak lagi sedap dan pedas gaulkan dengan sambal belacan..confirm terangkat..haha
antara resepi paling mudah dan ringkas

selamat mencuba ^_^



You Might Also Like

5 pesanan ditinggalkan

tinggalkan komen anda di sini ^O^