//]]>

KAWAN VS SAHABAT

April 03, 2017

SALAM..

Dalam banyak-banyak perhubungan persahabatan bagi aku
nak bekawan memang ramai tapi
nak cari sahabat yang sangat susah..
lain orang mungkin lain pendapatnya

kawan dekat mana-mana pun ada
nak cari sahabat yang sesusah dan sesenang bersama-sama tu yang maksud aku
susah nak jumpa

macam pepatah berkata:

Hasil carian imej untuk kawan vs sahabat

korang percaya tak kawan dan sahabat 
itu punya dua watak yang sangat berbeza??

apakah korang mampu menjadi sekadar kawan 
atau ingin menjadi sahabat untuk mereka?

aku? bukan seorang yang peramah
sebab tu agar sukar mencari kawan..
tapi alhamdulillah masih ada seketul dua kawan yang aku anggap sahabat
dia ada dan muncul di saat aku perlukan :) (so sweet kan)
walaupun mungkin dia tak anggap pun aku sahabat sesusah dan sesenang mereka
aku tak kisah pun 
(Asalkan diaorang ada di saat aku nak bergossipp,berstory mory,berceloteh) 
haha
yang penting aku ikhlas nak berkawan dengan mereka ^_^

SAHABAT kan selalu ada di saat susah dan senang
YEee..langit tak selalunya cerah
kadang -kadang mendung juga..
kadang-kadang banyak juga yang tak terluah dekat kawan-kawan
tempat yang paling sesuai nak tuju tentulah sahabat.
nak kongsi kisah suka duka pahit manis pun dekat sahabat
tapi kadang-kadang tersilap pilih kawan pun boleh menjadi musuh :(
hati-hati

adakalanya terasa hati, terkecik hati tanpa sengaja dengan kawan-kawan kan
itu normal..fikirlah yang baik-baik aje
 hargailah sahabat yang selalu ada di saat kita
susah dan di saat kita senang

alhamdulillah 
syukur sangat walaupun aku bukan sahabat yang terbaik 
tapi aku tak pernah lupa jasa kawan-kawan dekat aku...
walaupun diaorng bukan sahabat sesusah atau sesenang

untuk seketul dua yang aku anggap sahabat
Thank you korang sebab selalu ada mendengar cerita aku :)


selamat pagi u'oulss :)




You Might Also Like

1 pesanan ditinggalkan

  1. Ada istilah kawan makan kawan, tapi tak ada istilah sahabat tikam belakang.... kan...

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^